Få indflydelse på driften og udviklingen af Greve Borgerhus

Oprettet: 27.01.2022

Mandag d. 28. februar kl. 19 er der valg til Greve Borgerhus Brugerråd. Foreninger, grupper og brugere, der har benyttet Greve Borgerhus inden for de seneste 2 år (2020 og 2021), kan stille op. Lejre af huset , som har en kommerciel aktivitet, er ikke opstillingsberettigede. Efter valghandlingen konstituerer brugerrådet sig med formand og næstformand.

Brugerrådet mødes ca. 4-6 gange om året og er Greve Borgerhus’ øverste myndighed vedr. husets daglige aktiviteter og brugere. Rådets vigtigste opgave er at sikre, at Greve Borgerhus benyttes i overensstemmelse med Greve Borgerhus’ formål. Brugerrådet skal også sikre, at der er en direkte dialog mellem brugerne og husets ledelse om husets drift og udviklingsmuligheder.

Medlemmerne bliver valgt for fire år, så der er god tid til at gøre en positiv forskel for huset.

Vigtigt: Bestyrelsen/styregruppen fra repræsentanternes forening/gruppe skal have indstillet den opstillingsberettigede, før denne kan repræsentere foreningen/gruppen. Indstillingen sendes pr. mail til centerleder@fcgreve.dk senest fredag d. 25. februar.

Brugerrådets sammensætning:

Greve Borgerhus Brugerråd består af 10 medlemmer og er sammensat således:

Med stemmeret:

  • 2 repræsentanter fra aftenskolerne.
  • 4 repræsentanter for foreninger, grupper og brugere.
  • 1 repræsentant for FrivilligCenter Greve.

Uden stemmeret (ikke på valg):

  • 1 repræsentant for Greve Kultur-Base.
  • 1 administrativ repræsentant for Greve Idrætscenter/Kultur & Fritid.
  • 1 repræsentant for Greve Pensionistcenter.

Valget finder sted i salen i Greve Borgerhus, Greveager 9.

Husk at du både kan deltage i valget for at stille op og for at stemme på en af dem, der stiller op. Hver forening/gruppe har 1 stemme pr. fremmødt medlem, dog max 2 stemmer pr. forening/gruppe.

Læs mere om Greve Borgerhus Brugerråd her: Brugerråd | Greve Idræts- og Fritidscenter (greve-ic.dk)