Vejledninger til www.aktivigreve.dk til foreninger og aftenskoler

 

Idræts- og fritidspuljer

Retningslinjer Idrætspulje

Retningslinjer Fritidspulje

 

Talent- og elitestøtte

Retningslinjer talent- og elitestøtte

 

Træner-, leder-, lærerkurser

Vejledning til træner-, leder-, lærerkursus ansøgning

 

Partnerskaber

Retningslinjer Partnerskab

Vejledning til ansøgning om Partnerskab

 

Tilskud til handicapaktiviteter

Retningslinjer for tilskud til handicapaktiviteter

Vejledning ansøgning om tilskud til handicapaktiviteter 

 

Booking af lokaler og udendørsanlæg

Vejledning til at søge sæsontider

Vejledning til genansøgning af sæsontider

Vejledning til redigering og annullering af booking

Vejledning til at søge særarrangementer

Retningslinjer for udlån af lokaler og udendørsanlæg i Greve Kommune

 

Lokaletilskud

Vejledning til ansøgning om lokaletilskud

Lokaletilskud: Liste over hvilke udgifter der kan søges til drift og ordinær vedligehold ved ansøgning om lokaletilskud

 

Regnskab

Vejledning til upload af regnskab

 

Aftenskoler

Vejledning til aftenskoler regnskab og afrapportering

Vejledning til aftenskoler undervisningstilskud
 

Andre dokumenter

Greveordningen (januar 2020) Godkendelse og tilskudsmuligheder for folkeoplysende foreninger og aftenskoler i Greve Kommune.

Retningslinjer ved lån af Greve Borgerhus 

Retningslinjer for udleje af overskudskapacitet i kommunale ejendomme med tilhørende udearealer

Facilitetsstrategi for Greve Kommune 2019-2022

Foreningsguiden - En håndbog for frivillige ledere og bestyrelser

 

Børneattest

Foreninger skal indhente børneattester 

Det er lovpligtigt for foreninger at indhente børneattester hos Rigspolitiet, inden de ansætter eller beskæftiger personer, der skal have direkte kontakt med børn under 15 år. Der skal indhentes børneattester på personer, der har fast tilknytning til foreningen. Det vil sige, at det fra beskæftigelsens start har været hensigten, at personens tilknytning til foreningen skal have mere end en enkeltstående eller kortvarig karakter.  

 

Erklæring om børneattester 

Folkeoplysende foreninger og foreninger, der udfører aktiviteter, som kan karakteriseres som folkeoplysende, skal afgive en erklæring til Greve Kommune om, at foreningen indhenter børneattester. Afgivelse af erklæring er en forudsætning for, at foreninger kan få anvist lokaler eller ansøge om tilskud.  

Ved at afgive erklæringen bekræfter foreningen, at den er indforstået med, at den er forpligtet til at indhente børneattester, inden den ansætter eller beskæftiger personer, der skal have direkte kontakt med børn under 15 år. Erklæringen skal afgives én gang årligt i forbindelse med sæsonansøgninger af lokaler og faciliteter. Afgivelse af erklæring består af et flueben, der sættes af foreningen under foreningens egen profil på aktivigreve.dk. Når fluebenet er sat af en repræsentant for foreningen, er det foreningsbestyrelsens ansvar, at der faktisk indhentes børneattester. Foreningen kan ikke booke lokaler eller søge tilskud, før erklæringen er afgivet.  

Pligten til at afgive erklæring gælder også, selvom foreningen på tidspunktet for erklæringen ikke har frivillige eller ansatte, der har direkte kontakt med børn under 15 år. Erklæringen går i dette tilfælde alene på, at foreningen er indforstået med, at der skal indhentes børneattester, såfremt foreningens aktiviteter ændres. Det vil sige, at seniorforeninger også skal afgive erklæring om børneattester.  

Erklæringen afgives ved at logge på www.aktivigreve.dk. Under "min Profil" vælges "Rediger oplysninger", og nederst på siden sættes flueben i "Erklæring om børneattest".

Nyttige links

Danmarks Idrætsforbund

DGI